איך נכון לשחק את משחק הכסאות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • מותגי התינוקות מוסטלה בלנאום ו- NUK ביחד עם מותג ה
  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
alt

מותגי התינוקות מוסטלה בלנאום ו- NUK ביחד עם מותג ה

ערכות מוצרים מפנקות לקטנטנים ולהורים במתנה*, הכוללות את מגוון המותגים, הטבות והנחות יחולקו לנרשמים** 
 
מותגי התינוקות של ניאופרם מוצרי צריכה מככבים גם השנה בתערוכת בייבילנד!
מוסטלה ובלנאום לטיפוח, טיפול והגנה על עור התינוק, ומותג מוצרי התינוקות מהמובילים בעולם NUK לצד מותג הדרמו-קוסמטיקה האהוב דוקטור עור.
 
מותג מוסטלה, מותג הדרמו קוסמטיקה הצרפתי, המומחים בעור של תינוקות. המותג יציע מגוון של מוצרים חדשניים אשר מגנים ושומרים על העור ובטוחים לשימוש מגיל לידה1 ולכל המשפחה.  בביתן יינתן מידע רחב על המוצרים והמבקרים יוכלו להנות ממחירי מבצע ייחודיים וכן ממתנה מדליקה* בקניה מעל 229 ₪ ממוצרי מוסטלה! 
 
מותג בלנאום, שמן הרחצה המומלץ ביותר2, המותאם לעורם העדין של תינוקות, מציע מוצרים המתאימים החל מהאמבטיה הראשונה של הבייבי. המבקרים ייהנו ממחיר אטרקטיבי במיוחד של 59.90 ₪ בלבד במקום 99.90 ₪ לשמן אמבט בלנאום בייבי / בלנאום בייבי פורטה 500 מ"ל.
מותג NUK המציע את מוצרי התינוקות מהמובילים בעולם, יציג את מוצצי NUK המעוצבים והמומלצים על ידי אורתודונטים, רופאי ילדים ומיילדות3. NUK מזמין את ההורים, להגיע ולהכיר מקרוב את מגוון המוצרים וביניהם פריטים בעיצובי רטרו עם דמויות דיסני האהובות, ומוצצים עם פתחי אוורור גדולים במיוחד, המעוצבים במיוחד לעור העדין של התינוק. עוד בביתן NUK, ניתן יהיה לקבל מידע והסברים לגבי המוצצים, כוסות המעבר ומוצרים נוספים וגם ניתן יהיה לרכוש ממגוון מוצרי NUK בהנחות מיוחדות לתערוכה, לדוגמה: זוג מוצצים ב- 9.90 ₪ בלבד (במקום 44.90 ₪) או כוסות התפתחות ב- 24.90 ₪ בלבד! (במקום 54.90 ₪).
המותג דוקטור עור, מותג דרמו קוסמטיקה מהוותיקים והמובילים בישראל. 
מותג כחול לבן, הכולל מוצרי טיפוח וטיפול לפנים ולגוף, פרי פיתוח של רופאי עור, המציע מגוון מוצרים רחב וייחודי לסוגי העור השונים. למותג מוניטין ומומחיות בחקר העור קרוב ל-30 שנה וייחודם של מוצרי דוקטור עור הוא בהתאמתם של כלל המוצרים לעור רגיש, מתוך מומחיות ומחוייבות לבריאות העור. בין הסדרות החדשניות של המותג ניתן למצוא מוצרי טיפוח המסייעים בצמצום הקמטים, הגנה מפני השמש ומוצרי טיפול מתקדמים אחרים שפותחו על מנת לסייע בבעיות עור כמו סבוריאה, פצעונים ופיגמנטציה.
ניתן יהיה לרכוש ממגוון מוצרי דוקטור עור במחירים מיוחדים לבאי התערוכה.** 
לדוגמה: סרום חומצה היאלורונית Filler OR למראה עור חלק יותר בתוך שעה ב- 115.9 ₪ בלבד (במקום 199.9 ₪). 
בוסטר BRIGHT להפחתת כתמי פיגמנטציה ב- 133.3 ₪ בלבד (במקום 229.9 ₪). 
שמן מתחלב לניקוי עדין Natural OR עם 99% רכיבים ממקור טבעי ב- 86.9 ₪ (במקום 149.9 ₪). 
קרם הגנה מינרלי לפנים ולגוף להגנה גבוהה מהשמש 50  SPFהמתאים לכל המשפחה, החל מגיל 6 חודשים, ב- 81.1 ₪ (במקום 139.9 ₪) ועוד שלל מוצרים מובילים ואהובים במחירים מיוחדים! 
 
המבקרים בביתן יוכלו לקבל במתנה* ערכת מוצרים מפנקת עם קופונים והטבות לכל הנרשמים**.
 
תערוכת הבייבילנד תתקיים באקספו ת"א, בין התאריכים 5-7.11.24 בין השעות 10:00-21:00.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 מלבד פגים טרם השחרור מבית החולים
2 עפ"י סקר מכון ברנדמן, אפריל 2016  
3 מחקר שוק בלתי תלוי בקרב 50 מיילדות, 50 רופאי ילדים ו- 50 אורתודונטים, גרמניה 2017
* עד גמר המלאי I      **בכפוף לתנאי הפעילות  
 
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך נכון לשחק את משחק הכסאות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 19.06.2010

עולם המשחק נתפס על ידי הילד כמציאות. הוא מצוי עדיין בשלב שבו הוא טווה את דרכו לגיבוש אופיו ואישיותו. הוא מחפש דרכים להשתלב בחברה . ובאמצעות המשחק הוא מקבל הזדמנות להביא לידי ביטוי את כישוריו הפיזיים והקוגניטיביים.



מאת: ד"ר אפי הרנוי, דוקטור לחינוך ולחינוך גופני (Ph.D), בהתמחות פסיכולוגיה חינוכית התפתחותית


איך נכון לשחק את משחק הכסאות

 

מי מאיתנו לא שיחק או לפחות הכיר את חוויית 'משחק הכיסאות'? קבוצת ילדים נעה במעגל סביב כיסאות המסודרים בשורה או במעגל , המוסיקה מתנגנת לה ברקע , מכתיבה את קצב ההתקדמות ולפתע פוסקת ומסמלת כי הגיע העת לרוץ ולתפוס כיסא.

כל הילדים רצים, דוחפים, נופלים, ולאחר שכולם יושבים נותר המסכן שאיחר לתפוס לו מקום והוא מתבקש לשבת בצד. כל האחרים מאושרים על כי שרדו עוד סיבוב במשחק, לא ערים לכך שהם עצמם עלולים להיות הבאים בתור ולהיוותר עם ההשפלה שבהוצאה מהמשחק, האכזבה והשעמום.

מתחרותיות טבעית למלאכותית

עולם המשחק נתפס על ידי הילד כמציאות. הוא מצוי עדיין בשלב שבו הוא טווה את דרכו לגיבוש אופיו ואישיותו. הוא מחפש דרכים להשתלב בחברה .

ובאמצעות המשחק הוא מקבל הזדמנות להביא לידי ביטוי את כישוריו הפיזיים והקוגניטיביים. הפעלה של ילדים בגיל הרך צריכה להיות מושרשת בעובדת היותה למענם, ולכן הוצאה מן המשחק סותרת את המטרה העיקרית שלו. היא אף הופכת אותו לקרקע פורייה לשעמום במקרה הטוב ולהשתוללות ועילה להפרעות ולהטרדות של המפסידים היושבים בצד וממתינים לתום המשחק? במקרה הרע.

למרות זאת אנשי מקצוע רבים מנהלים את המשחק בדרך הישנה והמוכרת, מבלי לשים לב להשלכות על הילד מבחינה חברתית, רגשית וקוגנטיבית. שהרי בגיל הרך הילד אינו בשל עדיין להתמודד עם הפסד ואף אינו צריך לחוות את התחושה הזו, מה גם שהוא עומד ללעג מול שאר הילדים .

 

אין להבין מן הנאמר כי תחרותיות היא גורם שלילי . נהפוך הוא.

התחרותיות עשויה להיות גורם מוטיבציוני בונה ומפתח, אך חובה עלינו לפתחו מן התחרותיות הטבעית הטמונה בו, ללא מנצחים ומפסידים. אל התחרותיות המלאכותית שבה ניתן גמול למנצח ועונש למפסיד. גם כאן קיימת הדרגתיות המסייעת לילד ולמורה להתמודד עם העונש של יציאה מהמשחק ובד בבד להכין את הילד להמשך דרכו בעולם התחרותי.

המעבר ההדרגתי מתאפשר באמצעות הטלת תפקידים שונים על הילדים שלא הצליחו למצוא כיסא (ראה להלן). חשוב מאוד להסביר לילדים כי אי הצלחה חד-פעמית אין פירושה כי הילד נכשל או שהוא תבוסתן חלילה.

חלופות של המשחק (א)

אם כן , ישנן כמה אפשרויות לשחק את המשחק, כאשר מספר הכיסאות קטן באחד ממספר המשתתפים :

 

* הילד הראשון המוצא מן המשחק מחליף את המורה בתפקיד המפעיל המוסיקאלי (באמצעות כלי נגינה או הפעלת הטייפ), הנותן את האות לתחילת הסיבוב ולסיומו.

* ילדים נוספים עשויים לכהן בתפקידי שופטים בעמדות שונות, כאשר עליהם מוטלת האחריות לקבוע מי הגיע ראשון לכיסא (אם שני ילדים או יותר מתווכחים).

* תפקיד נוסף הוא סדרן , האחראי בתום כל סיבוב לפנות כסא ולסדר מחדש את השורות. בתום המשחק הסדרנים ידאגו להחזיר את הכיסאות למקומם.

* ניתן גם להחליף בין הילדים : ילד שהוצא יכול להתחלף עם מי שמשחק.

חלופות של המשחק (ב)

ילדים מטבעם הם תחרותיים , ובכל עת ירצו להפגין כישורים טובים יותר משל חבריהם. די במשפט "נראה מי יגיע ראשון..." כדי לדרבן אותם להשקיע את המרב לכן ניתן לצפות כי גם אם מספר הכיסאות יהיה כמספר הילדים , ולא יוצא אף כיסא מן המשחק, עדיין הילד יזנק עם מתן האות וירוץ לתפוס לו מקום, על אחת כמה וכמה כשהמשחק מלווה במוזיקה, המשמשת מעין מעטפת נעימה לכל אירוע . המוסיקה אף עשויה לסייע לילד במיקוד תהליכים קוגניטיביים ופיזיולוגיים , כך שהוא יוכל לקלוט את הגירויים מסביבתו בצורה טובה יותר ולהגיב בבוא העת (לבד, 2002;לידור ובלומנשטיין,2003).

להלן כמה דוגמאות של המשחק ללא הוצאת אף כסא:

1) הילדים נעים סביב הכיסאות תוך שהם יוצרים בגופם צורות של חיות כמו : חתול , נחש , פיל , ארנבת , פינגווין, צב וכו'. בחירת הדרך לעצב את החיה מפתחת את הדמיון היוצר מחד ואת היכולות המוטוריות מאידך, ללא התמקדות בכסא דווקא.

2) הילדים נעים סביב הכיסאות בקצב מסוים , תוך שהם מתרכזים בצלילים המושמעים להם ולומדים לזהות מקצבים , מנגינות וצלילים של כלי נגינה שונים כגון פעמונים , משולש , תוף מרים, קסילופון, רעשן ועוד. ניתן לשלב צבעים כגון צבע אדום ? עוצרים וירוק מתקדמים , כחול מתקדמים לאט וצהוב מהר וכיו"ב.

3) הילדים נעים לכיוון מסוים , ובו בזמן מוקנים להם מושגים הקשורים בכיוונים ובצדדים : למעלה למטה, ימין שמאל , לפנים לאחור, אלכסון וכו'. ניתן גם לשלב נושאים שונים כמו מתן שמות לאברי גוף, איברים מובילים או משתתפים בתנועה וכיו"ב.

4) הילדים נעים במרחב חופשי , ובכל פעם מוטלת עליהם משימה כגון ביקור במקומות חדשים בגן שטרם ביקרו בהם באותו יום או איתור צבעים בגן . כמו כן , ניתן ללמד את הילדים מושגים כמו רחוק וקרוב, מעל ומתחת , ליד , לצד, מול ועוד. ניתן כמובן לשלב נושא זה עם כל אחד מהנושאים שהוזכרו לעיל ולמעשה להשכיח לגמרי את עניין הכיסא עד לרגע שבו יידרשו לשוב ולהתיישב.

5) בכל אחת מהמשימות הללו הילדים ימהרו לתפוס את מקומם ברגע מתן האות, וזאת מבלי להזיז כסא או להוציא ילד ומבלי שתיזל ולו דמעה אחת . ראוי לציין כי פעילות כזו עשויה אף להקל על עבודתו של המפעיל , שהרי הילדים חוזרים לכיסאות באופן מסודר ובהקשבה מלאה .

 

סיכום

דרכו של הילד להתמודד עם הפסד צריכה להילמד בדרך נכונה ובגיל המתאים . החלופות 'למשחק הכיסאות' שהוצעו במאמר זה מאפשרות למפעיל לתת לילדים לשחק מבלי שתיגרע הנאתם אלא להפך. הם ייטלו חלק במשחק באופן שיאפשר להם להתמודד עם אתגר (ולא עם כישלון) בהדרגה ומתוך הנאה , עניין ותחרותיות ? מתכון לפיתוח אדם פעיל בעתיד , היודע גם כיצד להתמודד עם קושי ואי הצלחה.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו