הפרעות קשב וריכוז זו לא מילה גסה...
עפ"י נתוני רשת תיכון תל אביב, למעלה מ-18% מבני הנוער בארץ, סובלים מהפרעות קשב וריכוז. מדור בהפרעה נוירופסיכיאטרית שכיחה, המופיעה כבר בשנים הראשונות ללימודים. היועצת החינוכית, איריס אהרון- מרשת "תיכון תל אביב" מסבירה כיצד ניתן להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ולהצליח בלימודים בשנה החדשה
עפ"י נתוני רשת תיכון תל אביב, למעלה מ-18% מבני הנוער בארץ, סובלים מהפרעות קשב וריכוז. מדור בהפרעה נוירופסיכיאטרית שכיחה, המופיעה כבר בשנים הראשונות ללימודים. היועצת החינוכית, איריס אהרון- מרשת "תיכון תל אביב" מסבירה כיצד ניתן להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ולהצליח בלימודים בשנה החדשה
חשוב מאוד לעדכן מראש את ביה"ס על קשייו של התלמיד, כפי שבאים לידי ביטוי באבחון, כמו גם על תחומי החוזק שלו.
- שיתוף הפעולה בין הבית, התלמיד ובי"ס הוא משמעותי ביותר. מערכת יחסים ווכחנית ומאשימה בין בית הספר להורים, אינה מועילה ליצירת סביבה בטוחה עבור התלמיד.
- מומלץ לקיים שיחה בתחילת השנה עם ביה"ס בנוכחות התלמיד. חשוב מאוד לשתפו בדיאלוג לקביעת מטרות משותפות, ציפיות, דרכי מעקב ודרכי היבחנות כגון: יחידות לימוד קטנות יוצר משאר התלמידים, הפסקות התאווררות וכו'.
- בדרך כלל לתלמידים לקויי למידה יש קושי ביכולת ההתארגנות שלהם. מומלץ תוך כדי שיחה, לסייע לתלמיד בארגון השבוע: ארגון המשימות בהן הוא חייב, תוך כדי קביעת סדרי עדיפויות. כמו כן, חשוב לחלק את המשימות ליחידות קטנות, שידע בדיוק מה עליו לעשות.
- כהורים, חשוב לשים לב על פי ניסיון העבר, מה איפשר הצלחה אצל ילדכם. כל זה כמובן תוך שיח עם הילד. לשיח בין ההורים והתלמיד תפקיד מרכזי וחשוב.
- תלמידים לקויי למידה, זקוקים לעידוד ולחיזוקים חיוביים, במיוחד לאור חוויות של כשלנות.
- יש לזכור כי למרות הקשיים, לתלמיד לקוי למידה, יש תחומים בהם הוא חזק. חשוב מאוד לטפח תחומים אלה, כמו מקצוע מסוים: ספורט, אומנות או כישורים חברתיים, כחלק מבניית דימויו העצמי ותחושת המסוגלות שלו.
- השיח בין ההורים על דרכי התמודדותם עם התלמיד חשובה ביותר. אי הסכמה בין ההורים לגבי אופן הטיפול וההתמודדות, עלולים לגרום להעברת מסרים כפולים לתלמיד ויוצרים אצלו תחושה של בלבול וחוסר אונים. הדיבור בין ההורים לגבי איך להתמודד וגיבוש תוכנית פעולה עליה הסכימו, הם תנאי ראשוני והכרחי.