עצות איך להתמודד עם החודשים הראשונים בכתה א'

בימים אלו ילדכם הולך ללמוד מיומנויות אקדמיות בסיסיות – להכין שיעורים, לזכור מה צריך להביא לכתה, להכין מערכת וכמובן לרכוש קריאה, כתיבה וכישורי חשבון ובקיצור לפתח אחריות כתלמיד. עליכם להחליט כמה להיות מעורבים, באיזה מינון ובאיזו דרך.



מאת : זהבה קלנר - מנהלת רשת מכון "אותיות", כישורי למידה ופרוייקטים חינוכיים.


עצות איך להתמודד עם החודשים הראשונים בכתה א'

 

 

בימים אלו ילדכם הולך ללמוד מיומנויות אקדמיות בסיסיות – להכין שיעורים, לזכור מה צריך להביא לכתה, להכין מערכת וכמובן לרכוש קריאה, כתיבה וכישורי חשבון ובקיצור לפתח אחריות כתלמיד. עליכם להחליט כמה להיות מעורבים, באיזה מינון ובאיזו דרך.

 

להלן כמה טיפים :

-          תנו לילד לזכור בעצמו מה יש להביא לכתה. אם שכח – לא ירגיש נוח ויפתח אחריות להקשיב ולנסות לזכור בהמשך.

-          למדו את ילדכם להכין מערכת כולל חידוד עפרונות ערב לפני.

-          הקפידו לשוחח לפחות אחת לשבוע עם המחנכת מספר דקות לעידכון מצבו הלימודי והרגשי של ילדכם.

-          בידקו אם הילד זוכר את צלילי האותיות והניקוד שלמד, או שהוא פשוט מנחש.

-          הרגילו את הילד לשוחח איתכם מספר דקות לאחר שחזר מביה"ס ולספר על מה שעבר עליו ביום הלימודים. כך תוכלו לקבל אינפורמציה רבה גם על האווירה בכתה, המצב החברתי, המתח הלימודי וכו'.

-          אם יש לילדכם בעיה מיוחדת (ראיה, שמיעה, תחושתיות יתר ועוד), עדכנו את המחנכת וגם את המורים המקצועיים.

-          שימו לב אם הילד שמח לקום בבוקר ולחזור ליום לימודים נוסף.

-          למורה יש 40 ילדים בכתה ולכם יש ילד אחד ומיוחד שעלה לכתה א'. בדקו מידי פעם אם הוא כותב בשורות הנכונות במחברת, אם הוא הבין את המשימה...

-          לפני כל הערת בקורת יש לתת מחמאה. למשל, כתבת מאוד יפה את האותיות אבל דילגת על שורה אחת. או "עבדת ממש באופן עצמאי. כל התרגילים נכונים חוץ מאחד. תרצה לתקן ?"

-          ולבסוף, הקפידו להקשיב לאינטואיציה הפנימית שלכם. אם נראה לכם שהילד לא קולט את הנלמד, לא משתלב חברתית או רגשית פנו למורה. אם היא לא מסכימה עם התחושות שלכם – פנו לאיש מקצוע ! אין כמו אינטואיציה של הורה !

 

בהצלחה !